Tuesday, April 26, 2011

什么题目才适合这篇文章?

朋友总爱问我
为什么你那么坚强?
无论遇到多么让人难以接受的事情
你都可以不顾一切把事情默默地承受下来,毫无怨言

为什么你的办事能力那么高?
即使老师在最后一分钟才给我们一叠功课
隔天就可以完整地把已做完了的作业呈交给老师
真是钦佩,钦佩

你就像个女强人
什么事都难不倒你
只要有你在,无论遇到什么艰难的事情都不怕了
真的很羡慕你,我有你25%的样子就好了!

这只不过是表面上而已。内心呢?

我一点都不坚强
更不是什么女强人
还有很多很多东西是你们不知道的 ... ...

我是那么的软弱、无助 ... ...
这就是你们不知道的。

坚强是用来遮掩软弱的面具
我不希望被人看见我那堕落的一面
不喜欢被同情的眼光注视着
但却很像被注目的感觉
不知是否我显得太坚强了
我总觉得我不被重视
还是我想太多了?
心里总是感到很空虚
一点都不踏实
好比一个无底洞
从地面上望下去
深的无法预测的底
所带来的空虚感


那独特的你
才能让我把那坚强的面具取下
即使我多么努力把自己装的那么坚强
你还是有办法让我心甘情愿地把面具拿下
只不过是那短短不到一年的时间
你知道的事竟然多过我已认识多年好朋友所知道的事
我们犹如曾见过面的朋友
从小认识的超close型朋友
你总是给我带来无比的亲切感
无论我遇到什么问题
你一定会是那第一个的我通知的人
既不怕你会到处“三八”告诉别人
伤心时…你会想尽办法让我开心
高兴时…我们一起high翻天
忧愁时…你会开导我,告诉我人生的大道理
在写这篇文章时…我想起了你!
米修,米修!

这种感觉…很特殊
这个关系…很密切
这段距离…很非凡

unique的感觉
special的关系
close的距离
形成了awesome的我们
这是别人feel不出来的

突然很想费尽力气地喊: 我爱你!
你真的是我梦寐以求的完美型哥哥 !

闪亮结晶的苹果

5 comments:

  1. 某人?那位某人呀?哈哈!XD

    ReplyDelete
  2. 无聊~~~~我说我的干哥哥~~~
    ╭︿︿︿╮
    {/ o o /}
    ( (oo) )
    ︶ ︶︶

    ReplyDelete
  3. Oo ~ it's so touching ,my sister :)
    well ... If you feel depressed or stressful , just share with me your worries by sms. Then we will having a conversation at night ~ Remember ! Brother exists to love his sister and solve her daily problem , sister exists to take care her careless brother xD

    ps : For more information , please contact 0168462519 or inbox me through facebook to get a full counseling lesson xD. Thanks for spending your valuable time to see my comment :))

    From your lovely brother , Oliver !

    ReplyDelete
  4. Mandy, yes.

    Oliver, it was the power of good descrition, that's why u felt touched? hehee.. Well, of cource i knew that i can find u for conversation anytime i like in sms, email, fb~~ haha.. how special we are.

    Okay, sure that I will take care my extremely 'innocent' for don't know how to take care himself brother.. yes, that's you, Oliver. You should agree with me.. Haha!!

    ReplyDelete